10 negirdėtų paslapčių apie meditaciją

10 negirdėtų paslapčių apie meditaciją

Tūkstančius metų daugybėje kultūrų visame pasaulyje žmonės medituoja. Nesvarbu ar esate naujokas, ar medituojate jau kurį laiką, visada yra ką naujo ir žavaus atrasti apie šią seną praktiką. Tam, kas nesusipažinęs su meditacija, ji atrodo paslaptinga ir tiesiog keista. Tačiau tam, kas praktikuoja – tai normali kasdienės rutinos dalis.

Taigi, kaip meditacija iš tikrųjų veikia ir kaip ji turėtų būti atliekama?

10 negirdėtų paslapčių apie meditaciją:

1. Jūsų mintys nurims savaime

Klaidinga manyti, kad medituojant reikia aktyviai raminti mintis – jos nurimsta savaime. Nesvarbu, ar sekate savo kvėpavimą, ar kartojate mantrą, jūs galiausiai pradėsite būti dabartyje - tiesiog būti. Jeigu bandysite numalšinti savo mintis – jų daugės. Kai stebite saulėlydį ar žiūrite į žvaigždes, atrodo, kad visos mintys išnyksta, ir jūs pajaučiate DABARTIES akimirką. Tas pats atsitinka medituojant –būdamas dabarties akimirkoje protas nurimsta savaime.

2. Nebūtina medituoti ilgiau nei kelias minutes

Nėra griežtų taisyklių kiek laiko turi trukti meditacija - tikrai neprivalote tam skirti 30 min. kas dieną. Kas sakė kad negalite medituoti turėdami tik kelias laisvas minutes sau? Nors kasdienė formali praktika yra rekomenduotina, jūs galite būti dabarties akimirkoje net stovėdami eilėje ar laukdami draugo. Galite įtraukti meditaciją į savo kasdienybę tokiu būdu, kuris jums yra labiausiai prie širdies.

3. Tai taip paprasta, kaip kvėpavimo stebėjimas

Meditacija gali atrodyti paslaptinga ir neaiški tam, kas dar niekada jos nebandė. Tačiau iš tikrųjų tai gan paprasta praktika. Zen meditacijoje paprasčiausiai stebime savo kvėpavimą. Reikia sėdėti ramiai bei sekti savo kvėpavimą (įkvėpimą ir iškvėpimą). Iš esmės tai viskas. Lengva, tiesa? Tačiau jūsų protas blaškysis, reikės sąmoningai sugrąžinti dėmesį prie kvėpavimo stebėjimo. Paprasta, bet nelengva.

4. Stebėkite kaip reaguojate į klajojančias mintis

Pradedantieji medituoti pastebi, kad jų mintys blaškosi. Kelias akimirkas galvosite apie tai, ką valgėte pietums ir to net nesuprasite. Jei tai pastebėję susierzinsite arba kaltinsite save, sukelsite tik dar daugiau streso. Vietoj to svarbu ramiai sugrąžinti sąmoningumą į kvėpavimą. Ir tai daryti reikėtų su didžiausia atjauta kokią tik galite sau jausti. Tai yra meditacijos proceso dalis.

5. Visi gali medituoti

Priešingai negu nusistovėję įsitikinimai,amžiaus ribų meditacijai nėra. Nesvarbu ar jums 90, ar 20 – pirmyn! Yra labai nedaug apribojimų tiems kas gali medituoti. Čia nėra diskriminacijos dėl jūsų tautybės ar lyties. Netgi jei nelaikote savęs dvasingu, yra daugybė žmonių, medituojančių tik dėl naudos sveikatai. Krikščionys, musulmonai ir žydai taip pat gali tai praktikuoti. Tyrimai rodo, kad jei turite aktyvumo ir dėmesio sutrikimą, meditacija padeda labiau susitelkti ir susikaupti.

6. Galite medituoti bet kokia poza

Kai įsivaizduojate medituojantį žmogų, jis dažniausiai sėdi lotoso pozoje, sukryžiavęs kojas ant žemės. Iš tikrųjų medituoti galite bet kokia poza. Lotoso poza yra rekomenduotina nes padeda sutelkti dėmesį. Tačiau galite medituoti sėdėdami kėdėje, gulėdami ir net stovėdami! Galite pasirinkti bet kokią pozą kuri leis jaustis patogiai ir laisvai.

7. Galite jausti dabarties akimirką bet kur ir bet kada

Nesiūlau jums medituoti roko koncerto metu ar kai jūsų dvimečiam mažyliui pykčio priepuolis, tačiau apart to medituoti galite bet kur ir bet kada. Yra nuostabi Zen vaikščiojimo meditacija, kurios metu išliekate sąmoningas kiekviename žingsnyje. Nesvarbu kur esate, visuomet galite išlikti sąmoningas, suvokti savo jausmus ir tai, ką girdite ar matote. Jūs netgi galite medituoti traukinyje ar prie savo darbo stalo. Pabandykite!

8. Stebėkite vidinius jausmus

Eckhart Tolle plačiai rašo apie buvimą dabarties akimirkoje. Pasak jo, tai natūrali ir lengvai pasiekiama būsena jei dėmesys yra sutelktas į vidinius kūno potyrius. Net jei nejaučiate nieko ypatingo vykstančio viduje, kai sutelkiate dėmesį į savo gyvybę ir kojų, rankų bei liemens pojūčius, jūs priartėjate prie dabarties akimirkos. Tuomet jūsų protas ir mintys nurimsta. Tokiu principu gyvena šuo – būdamas dabarties akimirkoje su savo kūnu.

9. Jūs visada žinojote kaip būti šioje akimirkoje, tik turite tai prisiminti

Ar kada pastebėjote kūdikio žvilgsnį tuo metu kai jis į jus žiūri? Jame nėra nerimo ar gailesčio, nusivylimo ar teisimo. Kūdikiai moka būti dabarties akimirkoje, o tai labai žavi suaugusius. Kūdikiai nėra įnikę į savo mintis taip, kaip suaugusieji. Tikriausiai ir jūs esate patyrę „nieko negalvoju“ būseną prieš pat užmiegant ar tik atsibudus. Galima teigti, kad buvimas dabarties akimirkoje yra natūrali mūsų būsena.

10. Nėra vieno teisingo būdo medituoti

Meditacijų mokyklos ir metodikos yra nesuskaičiuojamos. Pasak senovinio Hindu teksto, Vigyan Bhairav tantros, yra net 112 būdų medituoti! Kai kuriose tradicijose dėmesys sutelkiamas į kvėpavimą, kitose – į mantrą. Yra Zen, transcendentinė, Vipassana, mantros meditacija ir kitos. Jūs galite eksperimentuoti su skirtingomis meditacijomis ar net sukurti savo.

Straipsnį vertė S. Miliauskaitė

Redagavo E. Eimaitė

Daugiau apie meditacijas

Dalintis
FacebookEmailCopy Link

Susiję įrašai